زنبور عسل و گل آفتابگردان


زنبور عسل علاقه فراوانی به شهد گل آفتابگردان دارد، و معمولا در طی ماهای جولای تا اکتبر که این گل ها شکوفا می شوند به سراغ آن ها رفته و شهد آن ها را می مکد.
این نوع گل ها باعث می شوند که گرده شهد تا پایان فصل پاییز در طبیعت موجود باشند. روس ها از گل های تازه آفتابگردان ماده ای استخراج می کنند و از آن برای درمان تب و التهاب های تنفسی استفاده می کنند.
آفتابگردان گونه هاي متعددي با گلهاي زرد رنگ و ساقه بلند دارد.تعداد زيادي از انواع حشرات در بالاي گلهاي افتابگردان براي گرفتن شهد ان به پرواز در مي ايند.
در ان هنگام اين گياه مقدار قابل ملاحظه اي شهد توليد مي كند.مقدار سطح افتابگردانهاي كاشته شده براي توليد عسل كم مي باشدولي لفتابگردانهايي كه به منظور توليد بذر و غذاي طيور كاشته مي شوند زياد است.
عسل افتابگردان به رنگ كهربايي و با طعم قوي و بوي افتابگردان است.مقدار عسل حاصله از مزارع افتابگردان در مدت دو هفته از 7 الي 9 كيلوگرم گزارش شده است.

خواص درمانی عسل آفتابگردان :
عسل آفتابگردان یکی دیگر از عسل‌های مقوی و پرخاصیت است که از شهد گل گیاه آفتابگردان تهیه می‌شود.
این عسل نیز زرد رنگ است و درمانگران شیوه‌های طبیعی، آن را برای درمان ناراحتی‌ها و اختلال‌های تنفسی، تقویت ریه، تسکین سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی و همین‌طور برای از بین رفتن گرفتگی و خشونت سینه و گلو بسیار مؤثر می‌دانند.
از آنجا که تشخیص این نوع عسل براساس رنگ و ظاهر آن کار بسیار مشکلی است، بنابراین توصیه ما این است که اینگونه عسل‌ها را از فروشگاه‌های معتبر یا با مشاوره کارشناس تغذیه انتخاب کنید و در برنامه غذایی خود بگنجانید.